Oferujemy profesjonalne administrowanie nieruchomościami, gwarantując swoją dyspozycyjność. Administratorów zatrudnionych w naszej firmie cechuje wysoka kultura osobista, niezbędne kwalifikacje oraz pełne zaangażowanie. Administrator gotowy jest zawsze życzliwie i cierpliwe wysłuchać Państwa uwag oraz szybko reagować, by rozwiązać wszystkie zgłaszane problemy.
Do czynności związanych z obsługą formalną nieruchomości i jej właścicieli/użytkowników należą m. in.:
- organizacja Wspólnoty Mieszkaniowej - wystąpienie o nadanie numeru NIP, REGON, założenie konta bankowego;
- protokolarne przejęcie nieruchomości;
- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach;
- nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
- monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
- przygotowywanie i obsługa obowiązkowego zebrania właścicieli nieruchomości;
- udzielanie informacji właścicielom oraz użytkownikom lokali poprzez telefon, e-mail/fax oraz platformę internetową;
- dyżury telefoniczne.
Czynności związane z technicznym utrzymaniem nieruchomości wspólnej:
- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
- kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu śmieci;
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli lokali;
- kontrola nad pracÄ… firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji technicznych w budynku;
- kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem nieruchomości;
- kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;
- zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty, bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- pełnienie funkcji komunikacyjnej pomiędzy firmami zewnętrznymi a właścicielami i użytkownikami nieruchomości.
Czynności związane z gospodarką ekonomiczno-finansową nieruchomości:
- prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów;
- przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Właścicieli;
- przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;
- sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;
- okresowe przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania nieruchomości oraz przychodach;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości;
- analizowanie i nadzór nad windykacją należności od właścicieli lokali w nieruchomości;
- rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania nieruchomości, kosztów zużytych mediów (odczyty liczników oraz rozliczanie kosztów zużytych mediów w ustalonych odstępach czasu), funduszu remontowego;
- wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
Czynności związane z aktywnym doradztwem oraz planowaniem działań:
- analizowanie i doradzanie w zakresie optymalizacji kosztów eksploatacyjnych;
- analizowanie i doradzanie w zakresie ubezpieczenia nieruchomości;
- analizowanie ofert oraz przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości;
- doradzanie w zakresie wdrażania energooszczędnych rozwiązań technicznych i eksploatacyjnych obniżających koszty utrzymania nieruchomości;
- porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej w podstawowym zakresie.
|